Hamilelikte Yapılabilecek Sporlar Nasıl Yapılmalıdır?

Hamilelikte Yapılabilecek Sporlar Nasıl Yapılmalıdır?

Hamilelikte Yapılabilecek Sporlar Nasıl Yapılmalıdır? Hamile kadınlar ne tür egzersiz yapabilir? Aslında, herkesin fiziksel durumu farklı olduğu için, iyi bir adım atmak için doğrudan bir doktora danışmanız önerilir. Sporla ilişki kurmak zordur, ancak gerçekte, doğru miktarda egzersiz hamile kadınlar için iyidir. Hamilelik egzersizi sizin isteğinize göre değişmektedir. Hamilelikten önce spor yapmayı sevmiyorsanız farklı alanlara yönelebilirsiniz. Düzenli hamilelik alışkanlıklarını geliştirmek için, egzersiz sadece kas gücünü ve dayanıklılığını geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda hamile annenin hamileliğin getirdiği fizyolojik değişikliklere daha iyi adapte olmasını sağlar.

Hamilelikte Yapılabilecek Sporlar Nasıl Yapılmalıdır?

Doğru Egzersiz

Doğru miktarda egzersiz yapmanın hamile anneler için birçok yararı vardır. Hamilelik sırasında ideal egzersiz kalp ve akciğer fonksiyonlarınızı korumanıza, çevrenizdeki kaslarınızı çalıştırmanıza ve fiziksel stres oluşturmadan sırt ağrınızı iyileştirmenize olanak sağlar. Bununla birlikte, karın büyüdükçe koşu ya da ağırlık antrenmanı gibi bazı sporların egzersiz yapma ve güçlenme şeklinizi değiştirmeniz gerekeceği belirtilmelidir. Hamilelikte Yapılabilecek Sporlar Nasıl Yapılmalıdır? Aerobik ile spor modunun kombinasyonu sayesinde sporun yararlarını hissedeceksiniz. Aerobik egzersizi kalp ve akciğer fonksiyonlarını güçlendirir. Kas güçlendirme egzersizi fiziksel gücü, esnekliği ve vücut duruşunu iyileştirebilir.

Yapılabilecek Sporlar

İdeal spor haftada en az üç kez, tercihen günde 30 dakikadır. Hamilelikten önce egzersiz yapmayan anneleri 10 ila 15 dakika ile başlayabilir. Egzersiz yaparken kendi duygularına dayanmalı, fiziksel gücünün yüklenmeye yeterli olduğunu hissederek, zaman içinde kademeli olarak artacağını ve kademeli olarak 20 veya 30 dakikaya yükseldiğini düşünmelisiniz. En uygun veya en sevdiğiniz spor dalını bulunuz ve günlük yaşamınızda asansör yerine merdivenleri kullanmak, ev işleri veya bahçecilik yapmak gibi egzersiz alışkanlıkları oluşturun. Ancak, futbol, ​​basketbol, ​​jimnastik, buz pateni veya diğer aşırı yoğun sporlar gibi çarpışması veya kayması tehlikesi olan sporlara girmekten kaçınmak önemlidir.

Güvenli Bir Ortam

Hamile annelerin sporları için önlemler bulunmaktadır. Güvenli ve havadar bir spor ortamı seçmelisiniz.

Hamile annenin vücut ısısı daha yüksek olmaktadır. Egzersiz yaparken havalandırmalı veya klimalı bir spor ortam seçmelisiniz. Akşamları veya geceleri açık hava sporlarına katılmak için kullanabilirsiniz. Egzersiz yaparken ter emici giysiler giymeli ve dar tayt giymekten kaçınmalısınız.